اطلاعات دوره ها

  • منابع و مراجع آموزشی و اجرائی ITIL نسخه 2011

    شرکت تعاونی دانش بنیان خانه پژوهش فاوا، با در اختیار داشتن گروه متخصصین خود توانسته است تا در کنار کمک به شرکتها و سازمان‌های زیادی در زمینه‌های همراستائی فناوری اطلاعات با کسب‌و‌کار ، بهبود مدیریت سرویس‌های خود و به ویژه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات با بهره‌گیری از ITIL در حوزه آموزش نیز موفقیت‌های زیادی کسب نماید. در راستای اهداف و ماموریت برگزیده شرکت منابع ITIL زیر تهیه و در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است:

    منابع ITIL

    مدل فرآيند ها

    نسخه نهائی و بروزشده مرجع ITIL.

    مروری تصویری بر تمامی فرآیندهای ITIL و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر.

    بهترین اندازه برای چاپ آن A3 می‌باشد.

    514 کیلوبایت

    فایل پیوست
    اطلاعات ITIL
    منافع اجراي ITIL
    اگر در ابتدای راه تدوین برنامه بهبود سرویس‌های خود با استفاده از ITIL هستید و یا آن را آغاز نموده‌اید، در مورد قابلیت‌های این چارچوب و عملی بودن آن در سازمان و یا شرکت خود نگران نباشید. به‌روش ITIL امتحان خود را در طول زمان پس داده و اکنون مورد توافق جمعی اعضای شورای اجرایی CIOنیز قرار گرفته است. شورایی که بسیاری از اعضای آن تجربیات درخشانی در اجرا و ویژه‌سازی فرآیندهای ITIL دارند. خانه پژوهش فاوا افتخار دارد به نمایندگی از جامعه علمی کشور با شورا همکاری دارد.

    29 کیلوبایت

    فایل پیوست
    20 سال تلاش در راه بهبود سرویس‌ها با ITIL
    تنها علاقمندان و متخصصین اندکی مانند گروه مشاورین جمع‌شده در شرکت خانه پژوهش فاوا (که در طول زمان با ITIL همراه بوده‌اند) می‌دانند که، بیست سال از زمان معرفی ITIL گذشته است. اکنون این پروژه کوچک دولت انگلیس (برای توجیه هزینه های IT خود) چارچوبی شده است که در سراسر جهان پذیرفته شده و به عنوان یکی از بهترین تجربیات مدیریت خدمات موجود هر روز در حال رشد و افزایش حوزه کاری خود می‌باشد.

    1.36 مگابایت

    فایل پیوست
    چارچوب ITIL: مزایا، تاریخچه، چگونگی و نقطه آغاز بکارگیری آن
    مزایای ITIL و تاریخچه آن، چرا باید ITIL را شناخته و آن را بکار گرفت، چه نوع سازمان‌هایی می‌توانند آن را بکار بگیرند و از کجا باید شروع کرد. 42 کیلوبایت فایل پیوست
    مباني ITIL
    چارچوبITIL چیست، چرا باید سازمانی به آن علاقه‌مند باشد. مزایای ITIL در چیست. کدام شرکتها تا کنون از ITIL استفاده نموده‌اند. 143 كيلوبايت فایل پیوست
    بررسي اجمالي ITIL
    این مرجع مفید توصیف اصول کلیدی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و مروری سطح بالا بر هر یک از کتاب‌های اصلی ITIL را در خود دارد. همچنین اطلاعاتی در مورد فرآیندها، استانداردهای مرتبط با ITIL و نحوه کسب مدارک در آن آورده شده است. 650 كيلوبايت فایل پیوست
    روشهای مدیریت خدمات: نحوه کسب مدارک و مهارت‌ها
    جزئیات و نمای کلی از مسیر لازم برای کسب مهارت‌ها و مدارک ITIL

    390 کیلوبایت

    فایل پیوست
    خلاصه مدیریتی از مزایای ITIL
    بررسی نحوه به حداکثر رساندن کسب ارزش توسط سازمان‌ها، از سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات. مطالعه دلایل شناسائی و به رسمیت شناختن ITIL، به عنوان کارآمدترین چارچوب مدیریت خدمات در سراسر جهان.

    839 کیلوبایت

    فایل پیوست
    چارچوب ITIL چیست، و چرا باید به آن باید توجه نمود
    مروری بر منشا پیدایش ITIL، چگونه محتویات ITIL تولید و بر آن نظارت می‌شود، بیشترین جامعه کابران ان چه کسانی هستند، و دلایل توجه فراوان به ITIL. 122 کیلوبایت فایل پیوست
    پیاده‌سازی چارچوب ITIL در 10 گام آسان
    10 مرحله با زبانی ساده، حاصل تجربه مدیران ارشدی که موفق به استفاده از کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL)، جهت بهبود عملکرد و خدمات شده‌اند.

    1.9 مگابایت

    فایل پیوست
    رکود اقتصادی و ITIL
    کسب مزیت رقابتی، کمک به رشد و خروج از رکود اقتصادی با اتخاذ شیوه های ITIL جهت مدیریت خدمات در سازمان و شرکت.

    1.48 مگابایت

    فایل پیوست
    مدیریت پروژه و اطمینان از مسیر درست
    مدیریت پروژه، مسائل و راهکارهای مرتبط

    85 کیلوبایت

    فایل پیوست
    استاندارد ISO/IEC 20000
    استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 20000 برای اولین بار در سال 2005 منتشر شد. هدف استاندارد داشتن مجموعه یکپارچه از فرآیندهای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات جهت ارائه موثر خدمات به کسب و کار و مشتریان می‌باشد.

    375 کیلوبایت

    فایل پیوست
    آموزش ITIL
    واژه نامه ITIL، تعاریف و اختصارات
    راهنمای مورد نیاز همه علاقمندان از واژه‌ها و کلمات اختصاری استفاده شده در ITIL.

    542 کیلوبایت

    فایل پیوست
    کتاب درسی و راهنمای آزمون - IT Service Management A Guide for ITIL Foundation Candidates
    یکی از بهترین کتاب‌های تدوین شده سال 2012، حاوی مفاهیم پایه و کاربردی چرخه عمر سرویس و فازهای پنجگانه آن

    10.1 مگابایت

    فایل پیوست
    کتاب درسی و راهنمای آزمون - ITIL® Foundation Exam Study Guide
    این کتاب در سال 2012 منتشر شده و تمامی سرفصلهای درسی و مرتبط با آزمونITIL Foundation را به صورت کامل پوشش داده است. مزیت این کتاب نسبت به سایر کتابها بررسی دقیق و کاربردی فرآیندها و تعاملات آنها می‌باشد.

    12 مگابایت

    فایل پیوست
    آزمون ITIL
    نمونه اول سئوالات آزمون ITIL Foundation
    مستند اول سری نمونه سئوالات آزمون Foundation از EXIN

    286 کیلوبایت

    فایل پیوست
    نمونه دوم سئوالات آزمون ITIL Foundation
    مستند دوم سری نمونه سئوالات آزمون Foundation از EXIN

    44 کیلوبایت

    فایل پیوست
    نمونه سوم سئوالات آزمون ITIL Foundation
    مستند سوم سری نمونه سئوالات آزمون Foundation از EXIN

    47 کیلوبایت

    فایل پیوست
    نمونه چهارم سئوالات آزمون ITIL Foundation
    مستند چهارم سری نمونه سئوالات آزمون Foundation از FCITSM

    70 کیلوبایت

    فایل پیوست
    نمونه پنجم سئوالات آزمون ITIL Foundation
    مستند پنجم سری نمونه سئوالات آزمون Foundation از FCITSM

    71 کیلوبایت

    فایل پیوست
    نمونه ششم سئوالات آزمون ITIL Foundation
    مستند ششم سری نمونه سئوالات آزمون Foundation از FCITSM

    72 کیلوبایت

    فایل پیوست
    مطالعات موردی
    بررسی OBASHI
    این مستند تاریخچه و نحوه توسعه OBASHI را به منظور بررسی یک راه جدید جهت مستند و مدل‌سازی چگونگی تعامل مردم، فرآیندها و فن‌آوری با یکدیگر، برای ایجاد و بهره‌ور نمودن هرچه بیشتر فضای کسب و کار توضیح می دهد.

    406 کیلوبایت

    فایل پیوست
    مدیریت دارایی‌های اطلاعاتی دیجیتال
    روش اطمینان از پشتیبانی مناسب محیط فنی، از اطلاعات دیجیتالی که سازمان به آنها وابسته است، با استفاده از به‌روش مدیریت خدمات ITIL.

    452 کیلوبایت

    فایل پیوست
    بکارگیری ITIL در IRS
    بکارگیر ITIL، در نهاد خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، به عنوان چارچوب منتخب مدیریت خدمات IT.

    118 کیلوبایت

    فایل پیوست
    فناوری اطلاعات در Müller Dairy
    بررسی و مطالعه اینکه چگونه شرکت مولر از فناوری اطلاعات یک سرویس ساخته است. توانمندساز کسب و کار.

    94 کیلوبایت

    فایل پیوست
    استفاده از ITIL و PRINCE2 در کنار هم
    مطالعه موردی جهت نشان دادن مزایای کلیدی استفاده PRINCE2 و ITIL در کنار هم.

    130 کیلوبایت

    فایل پیوست
    بکارگیری ITIL در Disney
    مطالعه موردی شرکت دیزنی، و بررسی نحوه استفاده از ITIL جهت تعالی مدیریت خدمات.

    128 کیلوبایت

    فایل پیوست
    بروزرسانی 2011
    سوالات متداول به روز رسانی APMG ITIL - تابستان 2011
    سوالات متداول در مورد به روز رسانی ITIL در 2011

    497 کیلوبایت

    فایل پیوست
    خلاصه‌ای از به روز رسانی
    سوالات متداول در مورد به روز رسانی ITIL در 2011

    391 کیلوبایت

    فایل پیوست
    سوالات متداول به روز رسانی APMG ITIL - اکتبر 2011
    سوالات متداول در مورد به روز رسانی ITIL در 2011

    678 کیلوبایت

    فایل پیوست
    نسخه سوم ITIL
    ارائه ITSMF ITIL Roadshow

    ارائه‌ای از مهندس ارشد پروژه تجدید ITIL، شارون تیلور، این roadshowsها در حضور بیش از 1500 نفر در سراسر جهان برگزار شده است. این ارائه حاوی موضوعاتی از قبیل:

    • هدف از ITIL
    • مزایای کسب و کارها از ITIL
    • ساختار ITIL
    شرح هر یک از کتاب های چرخه عمر جدید

    4.68 مگابایت

    فایل پیوست
  • دوره مباني ITIL  یا ITIL Foundation به مدت 24 ساعت و در سه روز، دانشجويان را قادر به درک مفاهیم کلیدی سرویس، استراتژی، چگونگی و نحوه انتخاب و ارائه سرویس، روش و مسائل مرتبط با طراحی سرویس، ارتباط سرویس با کسب‌و‌کار سازمان، پیاده‌سازی سرویس، انتقال سرویس به محیط سازمان، ارائه سرویس به مشتریان، راهکارهای سنجش و بهبود مداوم سرویس و مجموعه اصطلاحات و واژگان فنيITIL مي‌نمايد. در روز پاياني، آزمون مباني ITIL برگزار و سطح درك مطالب دوره سنجيده خواهد شد.

    در صورتي كه هدف شما از كسب دانش ITIL، راه‌اندازي يك شركت و ارائه خدمات نوین و یا موجود به مشتریان و يا بهبود كيفيت سرويس در درون و یا بیرون سازمان خود مي‌باشد، براي اطمينان از آن‌كه به طور كامل براي اين کار آماده هستيد، توصيه مي‌كنيم با مشاور آموزشي شركت تماس گرفته تا با توجه به اهدافي كه مد نظر داريد، برنامه آماده‌سازي وي‍ژه شما یا سازمان شما را تهيه و در اختيارتان قرار دهد.

    در طول دوره نيز تمرين‌هائي براي شما در نظر گرفته‌ايم كه با توجه به پيشرفت كلاس در اختيار شما قرار خواهيم داد.

     

    برنامه آموزشي دوره:

    پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره، دانشجويان مهارت‌هاي زير را به دست خواهند آورد:

    -         مهارت مدیریت سرويس

    -         آشنائی با چرخه عمر سرويس ITIL

    -         مفاهیم و تعاریف عمومي مرتبط با سرویس

    -         اصول و مدل‌های کلیدی

    -         فرآیندهای مورد نیاز

    -         توابع سازمانی مورد نیاز

    -         پست‌هاي سازماني مورد نیاز

    -         تکنولوژی و معماری

    قابلیت و توان درک موقعیت سازمان

    • فارغ‌التحصيلان و دانشجويان جهت آموختن يك مهارت مورد نياز بازار كسب‌و‌كار.
    • مديران سازمان‌ها و شركت‌ها جهت تصميم‌گيري، بهره‌گيري از مزايا و هدايت بهتر.

    (براي كسب اطلاعات بيشتر به مقاله منافع كليدي بکارگیری ITIL مراجعه نمائيد)

    • مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها به منظور بهبود ساختار و کیفیت کسب‌و‌کار خود.
    • افرادی جوياي فرصت‌هاي شغلي، که نیاز به درک چارچوب ITIL و چگونگي استفاده از آن جهت افزایش کیفیت مدیریت سرویس IT در یک سازمان دارند.
    • افراد حرفه‌اي شاغل، در سازماني كه ITIL را انتخاب نموده و قصد پياده‌سازي و يا اجراي برنامه بهبود كيفيت سرويس‌ها را دارند.
    • كارآفرينان، بنيانگذاران و همكاران شركت‌هاي دانش‌بنياني كه تنها راهكار موفقيت آنها داشتن يك مزيت رقابتي پايدار است.
    • بنگاه‌هاي اقتصادي كه قصد توسعه و كسب سهم بازار بيشتري را دارند.
    • مديران پروژه، تحليل‌گران كسب‌و‌كار و مشاوران.
  • در پايان دوره‌ به دانشجوياني كه آزمون انتهاي دوره را با موفقيت بگذرانند، گواهي شركت و موفقيت در دوره از سوي خانه پژوهش فاوا اهدا خواهد شد.

     

    براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دوره و آزمون ITIL Foundation به مقاله سطح ITIL® Foundation مراجعه فرمائيد.