در چند مقاله نظیر مقالهای که در سایت servicedesk360 قراردارد. نویسندگان آنها سودمندی ITIL را ریزسئوال برده و مدعی شدهاند که Lean IT شیوه جدید و بهتری از تفکر را برای برخورد با شرایط فعلی و خواستههای مشتری ارائه نموده است.
بیشتر خواندنرویکرد موفق مدیریت سرويس فناوري اطلاعات ITIL، به طور گستردهاي از سوي سازمانها و شركتهاي دولتي و خصوصي سراسر جهان و کشورمان انتخاب، شخصی و ویژهسازی و پيادهسازي شده است. چارچوب ITIL، چگونگي سازماندهي منابع IT جهت ايجاد و ارائه ارزش کسبوکار، مستندسازي فرآيندها، توابع و نقشهاي مرتبط با مدیریت سرويس...
بیشتر خواندنبرنامهریزی استراتژیک - مدل برایسون مرجع پیشنهادی برای این بخش، کتاب Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations: A Guide to Strengthening and Sustaining Organizational Achievement 4th Edition - by John M. Bryson میباشد.
بیشتر خواندنبرنامهریزی استراتژیک مدل دیوید تغییرات در محیطهای درون و برونسازمانی از مهمترین ویژگیهای موردتوجه مدیران و برنامه ریزان استراتژیک میباشد. امروزه بیشتر سازمانها برای افزایش توانمندیها، رشد و بقای بلندمدت و کاهش ریسک عملیات خود نیازمند تدوین برنامهریزی استراتژیک میباشند.
بیشتر خواندنچالش پیادهسازی بهبود مستمر خدمات تطابق و پیادهسازی ITIL همواره یکی از چالشهای فراروی شرکت خانه پژوهش فاوا و شرکتهای معدود مشاورهای مدیریت سرویس بوده است.
بیشتر خواندناستان یزد به عنوان یکی از پیشگامان ارائه خدمات الکترونیکی در کشور و استانداری یزد به عنوان متولی این امر در سطح استان در سالهای اخیر مجموعه فعالیتهایی را در این زمینه آغاز کرده است.
بیشتر خواندنسطح Expert ویژه کسانی است که تمایل دارند در یکی از بالاترین سطوح دانش مدیریت خدمات فناوری اطلاعات آینده کاری خود را دنبال نمایند. کسب مدرک این سطح باعث گسترش توانائیهای فرد و حرفه او خواهد شد.
بیشتر خواندنسطح Foundation دروازه ورود به دنیای مدیریت سرویس IT میباشد. این سطح دانش اولیه مرتبط با عناصر کلیدی، مفاهیم و اصطلاحات چرخه عمر ITIL شامل نحوه ارتباط مراحل مختلف چرخه عمر با یکدیگر و فرآیندهای بکار رفته در آن را برای دانشجویان مهیا میکند.
بیشتر خواندنسطح Intermediate دارای ساختاری ماژولار میباشد، و هر ماژول آن بر موضوعی خاص متمرکز شده است. در ماژولهای سطح Intermediate به نسبت سطح Foundation به جزئیات بسیار بیشتری پرداخته میشود. از اینرو مدرک این سطح از سوی صنعت IT به رسمیت شناخته شده و دارای اعتبار زیادی است.
بیشتر خواندنرسیدن به سطح Master، گواهی تایید قابلیت فرد جهت بکارگیری اصول، روش ها و تکنیک های ITIL در سازمان و یا شرکت است. برای رسیدن به این سطح فرد باید قادر به توضیح و توجیه نحوه انتخاب و بکارگیری طیف وسیعی از دانش، اصول، روش ها و تکنیک های ITIL و مکمل آن جهت دستیابی به نتایج مورد نظر کسب و کار در یک...
بیشتر خواندنسیر تکامل روشی کارت امتیازی متوازن از سیستم ارزیابی عملکرد تا سیستم جامع مدیریت در اواخر دهه 1980 مقالات متعددی در نشریات مدیریتی اروپا و امریکا در مورد ناکارآمدی روشهای ارزیابی عملکرد شرکتها منتشر شد. در سال 1987 تحقیقاتی توسط انجمن مدیریت حسابداری امریکا نشان داد که 60 درصد از مجموع 260 مدیر مالی و 64...
بیشتر خواندنفرصت رشد یک تریلیون دلاری ایران در دوران پساتحریم بر اساس تحلیلهای مکنزی ایران چقدر و با چه سرعتی میتواند رشد کند؟ کدامیک از محرکهای رشد از اهمیت بالاتری برخوردار هستند؟ و چه چیزی ممکن است پیامدی برای اقتصاد جهان محسوب شود؟
بیشتر خواندنلطفاٌ فرم ثبت نام را تکمیل نمایید. پس از ثبت نهایی منتظر تماس ما باشید
بیشتر خواندنلطفا فرم مشاوره را تكميل نمائيد. پس از ثبت نهايي منتظر تماس ما باشيد.
بیشتر خواندنکلمه Cynefin، اصطلاحی ولزی است که توسط محقق ولزی به نام دیو اسنودن جهت توصیف چشماندازی از ماهیت تکاملی سیستمهای بغرنج ازجمله عدم قطعیت ذاتی آنها انتخاب شده است. این نام تأثیر تجربیات انسان بر تعاملات او را یادآور میکند.
بیشتر خواندنمقایسه تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی در شرایطی که تولید و عرضه کالا و خدمات، مبنا و میزانی جهت سنجش توسعهیافتگی اقتصادی کشورها قلمداد میشود، مصرفکننده بهعنوان عنصری که پایداری این روند را تضمین کند نقشی مهم و حیاتی در رونق بخشی به بازار ایفا میکند.
بیشتر خواندنمقدمات برنامه ریزی استراتژیک آموزش برنامهريزي استراتژيك و بالاتر از آن تفكر استراتژيك يكي از نيازهاي مديران است. آنها نياز دارند تا علاوه بر خود، اين مفاهيم در مجموعه آنها نيز نهادينه گردد.
بیشتر خواندنمنافع حاصل از پيادهسازي ITIL را در دو دسته قابليتها و مزاياي كليدي ميتوان دستهبندي نمود.
بیشتر خواندنپویایی سیستم در مخابرات رفتار پویا در بازارهای ارتباطات سیار اغلب نتیجه تعاملات بین عاملان بازار است. زمانی که تشخیص پیچیدگی ساختاری و پویایی تعاملات دشوار شوند، پیشبینی تأثیر تصمیمات سیاستی رگولاتورها به یک مسئله چالشبرانگیز برایشان تبدیل میشود.
بیشتر خواندنپويائي سيستم و حوزه استراتژی پويائي سيستم (System Dynamics) علم درك سيستمهاي پيچيده در خلال زمان است. پويائي سيستم بر اساس تفکر حلقه بسته برای تحليل و بررسي رفتار متغیرهای مختلف موجود در محيط (داخلي و بيروني) مورد استفاده قرار میگیرد.
بیشتر خواندننیازی به اختراع دوباره چرخ نیست، فقط دستورالعمل را دنبال کنید!
بیشتر خواندنديدگاه ها اجرای فازی Solution Method، خود را با بخشها و دیدگاههایی که در بخش زیر نشان داده شده است، انطباق میدهد:
بیشتر خواندنمتدلوژی SolutionMethod دارای دو فرایند کلی تعریف نیازمندیها و مدیریت خدمات فناوری اطلاعات است. که خود مدیریت خدمات فناوری اطلاعات از مجموعه فرایندهای پشتیبانی سرویس و ارائه سرویس تشکیل یافته است. در ادامه متدلوژی معرفی میگردد.
بیشتر خواندننقشه راهی برای پيادهسازي ITSM در ابتدا نیازمندیها، الزامات و استراتژي سازمان ارزیابی میشود تا آنچه در آینده و حال مورد نیاز سازمان است، مشخص شود. ارزیابی اولیه زیرساخت کنونی و موجود IT، روندها و خدمات موجود را مشخص نموده و درکی از وضعیت IT مطلوب آینده و خدماتی که برای رسیدن به اهداف در سراسر سازمان وجود دارد را...
بیشتر خواندن