منافع حاصل از پياده‌سازي ITIL را در دو دسته قابليتها و مزاياي كليدي مي‌توان دسته‌بندي نمود.

 

1

 

قابليتهاي كليدي:

-       پشتيباني بهتر از كسب‌و‌كار

-       امکان انجام تغيير در كسب‌و‌كار

-       مديريت ريسك

-       رضايت بیشتر مشتريان

-       ايجاد ارزش

-       بهبود مستمر کیفیت خدمات

مزاياي كليدي:

-       مديريت ريسكهاي تجاري مرتبط با سرويس‌ها

  • از طریق بکارگیری مدیریت دسترس‌پذیری، مدیریت ظرفیت، مدیریت تداوم سرویسهای IT، مدیریت امنیت اطلاعات و فرآیندهای بهبود ITIL جهت شناسائی، اولیت‌بندی و مدیریت فرصتهای بهبود سرویس.

-       به حداقل رساندن توقف سرویسها

  • با بکارگیری فرآیندهای مدیریت وقایع و مدیریت مشکلات ITIL جهت اعاده سریع سرویسها، ایجاد راه‌حلهای موثر، مرور دقیق وقایع، یافتن و حذف ریشه عوامل و جلوگیری از بروز مکرر وقایع.

-       تعیین میزان واقعی ارزش سرویسهای ارائه شده

  • ناشی از بکارگیری فرآیند مدیریت مالی ITIL، جهت نظارت مالی و بهبود مدیریت سرمایه‌گذاری.

-       امکان مقایسه سرویسها و حداکثر نمودن میزان بازگشت سرمایه

  • با استفاده از فرآیند مدیریت سبد سرویس ITIL، جهت نگاشت نیازهای مشتریان به میزان سرمایه مورد نیاز برای ایجاد و ارائه سرویس با قیمت و کیفیت درست.

-       کسب ارزش از پول پرداختی به سرویس تامین‌کنندگان

  • به کمک فرآیند مدیریت تامین‌کنندگان ITIL، برای اندازه‌گیری و مدیریت کارآئی تامین‌کنندگان و بهینه سازی قراردادهای آنها جهت اجرای توافقهای انجام شده با مشتریان.

-       بازاریابی بهتر و کنترل میزان استفاده از سرویسهای ارائه شده

  • به کمک فرآیند مدیریت سبد سرویس ITIL، جهت بهبود ارتباطات، ساده‌سازی فرآیند درخواست و کمک به مشتریان جهت درک و پیوند زدن سرویسهای ارائه شده به نتایج کسب‌و‌کار مورد توجه آنها.

-         اطمینان از کیفیت سرویس مورد انتظار مشتريان

  • با استفاده از فرآیند مدیریت سطح سرویس ITIL، جهت تعريف اهداف قابل اندازه‌گيري سرويس‌ها، درك بهترين روش پايش، اندازه‌گيري و گزارش‌دهي و شناسائي بهترين اقدامات اصلاحي.

-       اطمینان از ارائه به موقع و به جای سرویسها به مشتريان

  • با استفاده از فرآیند مدیریت دسترس‌پذيري ITIL، جهت برنامه‌ريزي انعطاف‌پذيري و بازيابي در صورت بروز خطا در سرويس، تحليل عوامل كاهش دسترس‌پذيري سرويسها و محرك بهبود مداوم سرويسها.

-       اطمینان از تحت تاثير قرار نگرفتن کسب‌و‌کار و مشتریان بابت خطاي مترقبه در سرویسها

  • با بهره‌گيري از فرآیند مدیریت تداوم سرويسهاي فناوري اطلاعات ITIL، جهت پاسخگوئي به نيازهاي مشتريان، همراستائي برنامه‌هاي تداوم سرويس با برنامه‌هاي تداوم كسب‌و‌كار، كاهش ريسك‌ها به سطوح سرويس و پياده‌سازي استراتژي تست شده بازيابي سرويس.

-       پیش‌بینی، پاسخ و ترغيب تقاضا برای سرویس با روشي مقرون به صرفه

  • بهره‌گيري از تكنيكهاي فرآیندهاي مدیریت تقاضا و مديريت ظرفيت ITIL، نظير توصيف كاربران، مدل‌سازي، قيمت‌گذاري زمان ركود و سطوح سرويس متفاوت، جهت ايجاد سطح بهينه ظرفيت و مدیریت موفق نوسان تقاضا.

-       پشتیبانی از تغییرات کسب‌و‌کار با سرعت مد نظر مشتریان

  • با بكارگيري فرآیند مدیریت تغيير ITIL، جهت پاسخگوئي چابك به نيازهاي در حال تغيير، همزمان با بهینه سازی ریسک کسب‌وکار و كمينه كردن شدت هر گونه اختلال در فرآیندهای کسب‌و‌کار مشتریان.

-       ایجاد و حفظ روابط كاري مثبت با مشتریان و افزايش رضايت آنها

  • با بكارگيري فرآیند مدیریت روابط تجاري و مديريت سطح سرويس ITIL، براي يافتن به‌روش‌هاي مناسب، جهت درك بهتر و مديريت توقعات مشتريان.

مقایسه تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی

در شرایطی که تولید و عرضه کالا و خدمات، مبنا و میزانی جهت سنجش توسعه‌یافتگی اقتصادی کشورها قلمداد میشود، مصرف‌کننده به‌عنوان عنصری که پایداری این روند را تضمین کند نقشی مهم و حیاتی در رونق بخشی به بازار ایفا می‌کند.

مقدمات برنامه ریزی استراتژیک

آموزش برنامه‌ريزي استراتژيك و بالاتر از آن تفكر استراتژيك يكي از نيازهاي مديران است. آن‌ها نياز دارند تا علاوه بر خود، اين مفاهيم در مجموعه آن‌ها نيز نهادينه گردد.

سیر تکامل روشی کارت امتیازی متوازن از سیستم ارزیابی عملکرد تا سیستم جامع مدیریت

در اواخر دهه 1980 مقالات متعددی در نشریات مدیریتی اروپا و امریکا در مورد ناکارآمدی روش‌های ارزیابی عملکرد شرکت‎ها منتشر شد. در سال 1987 تحقیقاتی توسط انجمن مدیریت حسابداری امریکا نشان داد که 60 درصد از مجموع 260 مدیر مالی و 64 مدیر اجرایی شرکت‌های آمریکایی از سیستم ارزیابی عملکرد خود ناراضی بودند.

کلمه Cynefin، اصطلاحی ولزی است که توسط محقق ولزی به نام دیو اسنودن جهت توصیف چشم‌اندازی از ماهیت تکاملی سیستم‌های بغرنج ازجمله عدم قطعیت ذاتی آن‌ها انتخاب شده است. این نام تأثیر تجربیات انسان بر تعاملات او را یادآور می‌کند.

فرصت رشد یک تریلیون دلاری ایران در دوران پساتحریم بر اساس تحلیل‌های مکنزی

ایران چقدر و با چه سرعتی می‌تواند رشد کند؟ کدام‌یک از محرک‌های رشد از اهمیت بالاتری برخوردار هستند؟ و چه چیزی ممکن است پیامدی برای اقتصاد جهان محسوب شود؟

برنامه‌ریزی استراتژیک مدل دیوید

تغییرات در محیط‌های درون و برون‌سازمانی از مهم‌ترین ویژگی‌های موردتوجه مدیران و برنامه ریزان استراتژیک می‌باشد. امروزه بیشتر سازمان‌ها برای افزایش توانمندی‌ها، رشد و بقای بلندمدت و کاهش ریسک عملیات خود نیازمند تدوین برنامه‌ریزی استراتژیک می‌باشند.

بیشتر نشان دادن