سطح Foundation دروازه ورود به دنیای مدیریت سرویس IT می‌باشد. این سطح دانش اولیه مرتبط با عناصر کلیدی، مفاهیم و اصطلاحات چرخه عمر ITIL شامل نحوه ارتباط مراحل مختلف چرخه عمر با یکدیگر و فرآیندهای بکار رفته در آن را برای دانشجویان مهیا می‌کند.

مخاطبین دوره

مخاطبین اصلی این دوره عبارتند از:

  • کسانی که نیازمند درک اولیه از چارچوب ITIL می‌باشند.
  • کسانی که نیازمند فهم روش و نحوه بکارگیری ITIL جهت بهبود کیفیت مدیریت سرویس IT در یک سازمان هستند.
  • متخصصین IT و یا افراد دیگری که در درون سازمانی که ITIL را به عنوان چارچوب خود پذیرفته است کار می‌کنند، و باید از آن مطلع بوده و یا در جهت پیاده سازی آن کمک کنند.
  • کارآفرینان و پایه‌گذاران شرکتهای دانش بنیان.

آزمون سطح Foundation

قالب آزمون به شرح زیر است:

  • سئوالات تستی
  • 40 سئوال
  • پاسخ صحیح به 26 سئوال برای قبولی (65%)
  • مدت زمان 60 دقیقه
  • کتاب بسته

 

زبان آزمون

آزمونهای این سطح به زبانهای بسیاری ترجمه شده است. لیست زبانهائی که تا کنون به طور رسمی آزمون به آنها ترجمه شده است، عبارتند از:

- Polish

- Finnish

- English

- Romanian

- French

- Arabic

- Russian

- German

- Brazilian Portuguese

- Spanish (EU)

- Hungarian

- Chinese (Simplified)

- Spanish (Latin American)

- Italian

- Czech

- Swedish

- Japanese

- Danish

- Vietnamese

- Korean

- Dutch

 

 

اطلاعات تکمیلی

 

مقایسه تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی

در شرایطی که تولید و عرضه کالا و خدمات، مبنا و میزانی جهت سنجش توسعه‌یافتگی اقتصادی کشورها قلمداد میشود، مصرف‌کننده به‌عنوان عنصری که پایداری این روند را تضمین کند نقشی مهم و حیاتی در رونق بخشی به بازار ایفا می‌کند.

مقدمات برنامه ریزی استراتژیک

آموزش برنامه‌ريزي استراتژيك و بالاتر از آن تفكر استراتژيك يكي از نيازهاي مديران است. آن‌ها نياز دارند تا علاوه بر خود، اين مفاهيم در مجموعه آن‌ها نيز نهادينه گردد.

سیر تکامل روشی کارت امتیازی متوازن از سیستم ارزیابی عملکرد تا سیستم جامع مدیریت

در اواخر دهه 1980 مقالات متعددی در نشریات مدیریتی اروپا و امریکا در مورد ناکارآمدی روش‌های ارزیابی عملکرد شرکت‎ها منتشر شد. در سال 1987 تحقیقاتی توسط انجمن مدیریت حسابداری امریکا نشان داد که 60 درصد از مجموع 260 مدیر مالی و 64 مدیر اجرایی شرکت‌های آمریکایی از سیستم ارزیابی عملکرد خود ناراضی بودند.

کلمه Cynefin، اصطلاحی ولزی است که توسط محقق ولزی به نام دیو اسنودن جهت توصیف چشم‌اندازی از ماهیت تکاملی سیستم‌های بغرنج ازجمله عدم قطعیت ذاتی آن‌ها انتخاب شده است. این نام تأثیر تجربیات انسان بر تعاملات او را یادآور می‌کند.

فرصت رشد یک تریلیون دلاری ایران در دوران پساتحریم بر اساس تحلیل‌های مکنزی

ایران چقدر و با چه سرعتی می‌تواند رشد کند؟ کدام‌یک از محرک‌های رشد از اهمیت بالاتری برخوردار هستند؟ و چه چیزی ممکن است پیامدی برای اقتصاد جهان محسوب شود؟

برنامه‌ریزی استراتژیک مدل دیوید

تغییرات در محیط‌های درون و برون‌سازمانی از مهم‌ترین ویژگی‌های موردتوجه مدیران و برنامه ریزان استراتژیک می‌باشد. امروزه بیشتر سازمان‌ها برای افزایش توانمندی‌ها، رشد و بقای بلندمدت و کاهش ریسک عملیات خود نیازمند تدوین برنامه‌ریزی استراتژیک می‌باشند.

بیشتر نشان دادن